Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrówce

klasy VII-VIII - sroda 18.03.2020

 

KLASA VII

Religia:

Temat: Sakramentalne małżeństwo dziś

  • Zapoznajcie się z tematem nr 34.
  • Przepiszcie do zeszytu poniższe punkty i opracuj je:

 1. Czym jest sakrament małżeństwa?

 2. Wymień grzechy przeciwko VI przykazaniu Bożemu.

 Matematyka:

Temat: Zapisywanie wyrażeń za pomocą równań.

Na tej lekcji nauczysz się, jak określić niewiadomą oraz jak zapisywać rozwiązania zadań w postaci wyrażeń algebraicznych.

 

 

 

Wychowanie fizyczne:

  • Otwórzcie kanał youtube.  Spróbujmy  poćwiczyć z Moniką. Ja u siebie w domu i Wy u siebie. www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno DOMOWY TRENING DLA POCZĄTKUJĄCYCH Z ROZGRZEWKĄ I ROZCIĄGANIEM

Chemia:

  • Drodzy uczniowie klasy VII, we wcześniejszym komunikacie  otrzymaliście kartę pracy do wypełnienia „ Porównanie właściwości tlenku węgla IV i innych gazów”. Proszę o wydrukowanie tej karty i jej uzupełnienie.
  • Wczoraj pracowaliście nad doświadczeniami. Większość z Was poradziła sobie z nimi w warunkach domowych. Brawo. Zdobyta w ten sposób wiedza pomoże Wam na uzupełnienie karty pracy
  • Obejrzyjcie film na youtube. youtube.com/watch?v=YX_z6j3TjIc  otrzymywanie tlenu i dwutlenku węgla / receiving oxygen and carbon dioxide

Język polski:

Temat: Kim są bohaterowie „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza?

Cele do cyklu lekcji o lekturze:

-omawiasz świat przedstawiony(czas, miejsce, wydarzenia, bohaterowie)

-wskazujesz cechy powieści historycznej

-charakteryzujesz bohaterów pierwszoplanowych

-opisujesz obyczajowość starożytnych Rzymian

-prezentujesz konsekwencje, z którymi wiązał się wybór religii chrześcijańskiej

-omawiasz sposób życia pierwszych chrześcijan

-interpretujesz tytuł powieści

-przedstawiasz przyczyny, przebieg i konsekwencje pożaru Rzymu

-prezentujesz dwa sposoby pojmowania miłości: w ujęciu antycznym i chrześcijańskim

-opisujesz wewnętrzną przemianę Winicjusz

  • Wykonaj zadania z karty pracy (tabelki przerysuj do zeszytu lub wydrukuj, jeśli chcesz).
  • Sporządź notatkę o  następujących bohaterach: Eunice, Ursus, Glaukus, Pomponia Grecyna, Kryspus, Akte, Poppea Sabina, Tygellin, Chilon, Miriam.
  • Możesz skorzystać https://klp.pl/quo-vadis/ i innych dostępnych źródeł

Historia:

temat: I wojna światowa ogarnia świat.

 Cel-zapoznanie sie z najważniejszymi wydarzeniami na froncie wschodnim i zachodnim podczas tego konfliktu.

  • Po obejrzeniu filmu edukacyjnego ( link filmu- rokimhttps://youtu.be/ulqlU8GBu) proszę w zeszycie sporządzić oś czasu , na której zanotujecie istotne fakty i wydarzenia z omawianego okresu
  • W podsumowaniu zajęć uzasadnić w pięciu zdaniach, dlaczego ten konflikt zbrojny ogarnął cały świat.

Geografia:

temat: Mniejszości etniczne w Polsce.

Cel-projekt edukacyjny charakteryzujacy wybrane mniejszości etniczne w Polsce

  • Pracujemy nad prezentacją multimedialną wg ustalonego harmonogramu i kryteriów.  Tomek opracuje społeczność Łemków.
  • Język angielski - Dowiedzcie się jak i gdzie obchodzi się Dzień Świętego Patryka na przykład na podstawie filmu "St.Patrick`s Day facts for kids" na kanale Homeschool Pop (youtube) lub wikipedii

 

KLASAVIII

Matematyka:

Wychowanie fizyczne:

  • Otwórzcie kanał youtube. Spróbujmy  poćwiczyć z Moniką. Ja u siebie w domu i Wy u siebie. www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno DOMOWY TRENING DLA POCZĄTKUJĄCYCH Z ROZGRZEWKĄ I ROZCIĄGANIEM

Religia:

Temat: Co daje człowiekowi religijne życie?

  • Zapoznaj się z tematem nr 26.
  • przepisz do zeszytu poniższe punkty i opracuj je:

1. Co daje człowiekowi religijne życie i przed czym nas chroni?

2. Jak postępują ludzie wierzący?

Fizyka:

Biologia:

  • Drodzy uczniowie klasy VIII, we wcześniejszym komunikacie  otrzymaliście kartę pracy do wypełnienia „Organizm a środowisko”.  Proszę o wydrukowanie tej karty i jej uzupełnienie.
  • Przeczytajcie temat „Cechy populacji” z podręcznika str. 87-92 i rozwiążcie  w zeszycie zadanie 1/92.

Chemia:

  • Drodzy uczniowie  zapoznajcie się ze stroną  www.gov.pl/zdalnelekcje. Wybierzcie „Zdalne lekcje”/klasa 8/ chemia  Lekcja 1. Metanol i etanol Na tej stronie znajdziecie materiał dotyczący substancji organicznych- alkoholi.
  •  Zapoznacie  się z definicjami alkoholi – metanol, etanol, glicerol;
  • dowiecie się, jak wykrywać etanol;
  • nauczycie się czym są alkohole.
  • Obejrzyjcie rekomendowane filmy  i zapiszcie w zeszycie definicję alkoholi oraz wzory sumaryczne metanolu, etanolu i glicerolu.

a)    Film z YouTube 1

b)    Film z YouTube 2

c)    Film z YouTube 3

d)    Film z YouTube 4

Język polski:

  • Scharakteryzować bohaterów lektury "Syzyfowe prace"-Marcin Borowicz, Andrzej Radek, Bernard Zygier. Pisemnie w zeszycie.                                                                                                                                          Język angielski
  • Na stronie www.cke.gov.pl są zamieszczane materiały do szybkiej powtórki przed egzaminem z wszystkich przedmiotów egzaminacyjnych. Proszę przerobić dzień 1 tej powtórki.