klasy VII-VIII - sroda 18.03.2020
KLASA VII
Religia:
Temat: Sakramentalne małżeństwo dziś
- Zapoznajcie się z tematem nr 34.
- Przepiszcie do zeszytu poniższe punkty i opracuj je:
1. Czym jest sakrament małżeństwa?
2. Wymień grzechy przeciwko VI przykazaniu Bożemu.
Matematyka:
Temat: Zapisywanie wyrażeń za pomocą równań.
Na tej lekcji nauczysz się, jak określić niewiadomą oraz jak zapisywać rozwiązania zadań w postaci wyrażeń algebraicznych.
Wychowanie fizyczne:
- Otwórzcie kanał youtube. Spróbujmy poćwiczyć z Moniką. Ja u siebie w domu i Wy u siebie. www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno DOMOWY TRENING DLA POCZĄTKUJĄCYCH Z ROZGRZEWKĄ I ROZCIĄGANIEM
Chemia:
- Drodzy uczniowie klasy VII, we wcześniejszym komunikacie otrzymaliście kartę pracy do wypełnienia „ Porównanie właściwości tlenku węgla IV i innych gazów”. Proszę o wydrukowanie tej karty i jej uzupełnienie.
- Wczoraj pracowaliście nad doświadczeniami. Większość z Was poradziła sobie z nimi w warunkach domowych. Brawo. Zdobyta w ten sposób wiedza pomoże Wam na uzupełnienie karty pracy
- Obejrzyjcie film na youtube. youtube.com/watch?v=YX_z6j3TjIc otrzymywanie tlenu i dwutlenku węgla / receiving oxygen and carbon dioxide
Język polski:
Temat: Kim są bohaterowie „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza?
Cele do cyklu lekcji o lekturze:
-omawiasz świat przedstawiony(czas, miejsce, wydarzenia, bohaterowie)
-wskazujesz cechy powieści historycznej
-charakteryzujesz bohaterów pierwszoplanowych
-opisujesz obyczajowość starożytnych Rzymian
-prezentujesz konsekwencje, z którymi wiązał się wybór religii chrześcijańskiej
-omawiasz sposób życia pierwszych chrześcijan
-interpretujesz tytuł powieści
-przedstawiasz przyczyny, przebieg i konsekwencje pożaru Rzymu
-prezentujesz dwa sposoby pojmowania miłości: w ujęciu antycznym i chrześcijańskim
-opisujesz wewnętrzną przemianę Winicjusz
- Wykonaj zadania z karty pracy (tabelki przerysuj do zeszytu lub wydrukuj, jeśli chcesz).
- Sporządź notatkę o następujących bohaterach: Eunice, Ursus, Glaukus, Pomponia Grecyna, Kryspus, Akte, Poppea Sabina, Tygellin, Chilon, Miriam.
- Możesz skorzystać https://klp.pl/quo-vadis/ i innych dostępnych źródeł
Historia:
temat: I wojna światowa ogarnia świat.
Cel-zapoznanie sie z najważniejszymi wydarzeniami na froncie wschodnim i zachodnim podczas tego konfliktu.
- Po obejrzeniu filmu edukacyjnego ( link filmu- rokimhttps://youtu.be/ulqlU8GBu) proszę w zeszycie sporządzić oś czasu , na której zanotujecie istotne fakty i wydarzenia z omawianego okresu
- W podsumowaniu zajęć uzasadnić w pięciu zdaniach, dlaczego ten konflikt zbrojny ogarnął cały świat.
Geografia:
temat: Mniejszości etniczne w Polsce.
Cel-projekt edukacyjny charakteryzujacy wybrane mniejszości etniczne w Polsce
- Pracujemy nad prezentacją multimedialną wg ustalonego harmonogramu i kryteriów. Tomek opracuje społeczność Łemków.
-
Język angielski - Dowiedzcie się jak i gdzie obchodzi się Dzień Świętego Patryka na przykład na podstawie filmu "St.Patrick`s Day facts for kids" na kanale Homeschool Pop (youtube) lub wikipedii
KLASAVIII
Matematyka:
- https://szaloneliczby.pl/egzamin-osmoklasisty/ .Wykonać arkusz egzamin próbny 2019 Operon. Rozwiązania w dodatkowym zeszycie.
Wychowanie fizyczne:
- Otwórzcie kanał youtube. Spróbujmy poćwiczyć z Moniką. Ja u siebie w domu i Wy u siebie. www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno DOMOWY TRENING DLA POCZĄTKUJĄCYCH Z ROZGRZEWKĄ I ROZCIĄGANIEM
Religia:
Temat: Co daje człowiekowi religijne życie?
- Zapoznaj się z tematem nr 26.
- przepisz do zeszytu poniższe punkty i opracuj je:
1. Co daje człowiekowi religijne życie i przed czym nas chroni?
2. Jak postępują ludzie wierzący?
Fizyka:
Biologia:
- Drodzy uczniowie klasy VIII, we wcześniejszym komunikacie otrzymaliście kartę pracy do wypełnienia „Organizm a środowisko”. Proszę o wydrukowanie tej karty i jej uzupełnienie.
- Przeczytajcie temat „Cechy populacji” z podręcznika str. 87-92 i rozwiążcie w zeszycie zadanie 1/92.
Chemia:
- Drodzy uczniowie zapoznajcie się ze stroną www.gov.pl/zdalnelekcje. Wybierzcie „Zdalne lekcje”/klasa 8/ chemia Lekcja 1. Metanol i etanol Na tej stronie znajdziecie materiał dotyczący substancji organicznych- alkoholi.
- Zapoznacie się z definicjami alkoholi – metanol, etanol, glicerol;
- dowiecie się, jak wykrywać etanol;
- nauczycie się czym są alkohole.
- Obejrzyjcie rekomendowane filmy i zapiszcie w zeszycie definicję alkoholi oraz wzory sumaryczne metanolu, etanolu i glicerolu.
Język polski:
- Scharakteryzować bohaterów lektury "Syzyfowe prace"-Marcin Borowicz, Andrzej Radek, Bernard Zygier. Pisemnie w zeszycie. Język angielski
- Na stronie www.cke.gov.pl są zamieszczane materiały do szybkiej powtórki przed egzaminem z wszystkich przedmiotów egzaminacyjnych. Proszę przerobić dzień 1 tej powtórki.