Konspekt lekcji matematyki w szkole podstawowej
Aneta Kola
Klasa: IV
Temat: Figury geometryczne cz.2 Powtórzenie przed sprawdzianem
Czas: 45 min.
Cele:
- doskonalenie umiejętności obliczania pola prostokąta i kwadratu
- doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych brył i ich właściwości
- rozumienie i rozróżnianie pojęć: obwód, pole, objętość
- doskonalenie umiejętności stosowania odpowiednich jednostek miar
- wykorzystywanie posiadanej wiedzy do praktycznego działania
- wyrabianie współodpowiedzialności za efekty pracy grupy
Metody pracy:
- ćwiczenia aktywizujące
- dyskusja
- metoda grupowego podejmowania decyzji
Formy pracy:
- indywidualna praca uczniów
- zbiorowa
- praca w grupach
Środki dydaktyczne:
- krzyżówka
- ekran multimedialny
- komputer
- multibook MATEMATYKA Z KLUCZEM
Przebieg lekcji
|
Czynności nauczyciela |
Czynności uczniów |
Czas |
I Część Wstępna |
Powitanie uczniów Czynności organizacyjno-porządkowe: sprawdzenie obecności, podanie tematu i celów lekcji |
Przywitanie się z nauczycielem
Zapisanie tematu lekcji |
5 min |
II Część Główna |
Przypomnienie nazw figur geometrycznych i brył: https://learningapps.org/watch?v=prwjcj5tc18
Podział na grupy według przydzielonych wcześniej rysunków brył.
Krzyżówka matematyczna – nauczyciel rozdaje uczniom kartki z krzyżówkami. https://learningapps.org/watch?v=pq28e1mfc18 Wspólne rozwiązanie krzyżówki na tablicy interaktywnej. Pomoc w wzajemnym sprawdzeniu prac. Przyznanie punktacji grupom
Interaktywna gra Wisielec: https://learningapps.org/view1117604 Przyznanie punktów w grupach
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/106964 Przyznanie punktacji grupom
Zadanie z multibooka str. 159
Test z multibooka str. 176 |
Wyznaczeni uczniowie przyporządkowują odpowiednie pary w ćwiczeniu interaktywnym
Uczniowie zajmują miejsca według przydzielonych grup. Grupy przyjmują nazwy poszczególnych brył.
Rozwiązywanie krzyżówki w grupach. Rozwiązanie krzyżówki na tablicy interaktywnej. Sprawdzenie krzyżówki innej grupy z tablicą.
Uczniowie w grupach próbują odgadnąć hasła
Wyznaczeni przedstawiciele grup obliczają objętość.
Każda grupa otrzymuje losowo własny przykład do obliczeń.
Grupy odgadują odpowiedź pokazując na przygotowanych kartkach odpowiedź |
3 min
2 min
7 min
7 min
6 min
6 min
6 min |
III Część Końcowa |
Podsumowanie punktów, wyłonienie zwycięskiej grupy. |
|
2 min |