Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrówce

KLASY VII-VIII PIĄTEK 20 MARCA 2020

KLASA VII

1.FIZYKA

 Temat: Zasada zachowania energii mechanicznej .

  1. Zapoznać się z treścią tematu w podręczniku.

 Wypisać przykłady zastosowania energii mechanicznej w praktyce

Fizyka klasa VII

Temat: Zasada zachowania energii mechanicznej .

  1. Zapoznać się z treścią tematu w podręczniku.

 Wypisać przykłady zastosowania energii mechanicznej w praktyce

2. język francuski 

1.      Przetłumacz na język francuski nazwy świąt/wydarzeń rodzinnych.

a)      Urodziny –

b)      Dzień Mamy –

c)      Boże Narodzenie –

d)      Ślub –

e)      Nowy Rok –

 

2.      Podane godziny zapisz w formie cyfr.

a)      Une heure et quart –

b)      Treize heures vingt –

c)      Dix-sept heures trente-deux –

d)      Minuit –

e)      Midi –

f)       Dix-huit heure moins douze -

 JĘZYK ANGIELSKI

Wchodzimy na stronę www.pearson.pl i klikamy po kolei - j. angielski, Domowa Szkoła i Quizlet. Szukamy nazwy naszego podręcznika - English Class A2+ i mamy dostęp do 74 zestawów ze słówkami. Ćwiczymy te z Unit 1 ( z dołu strony). Można się zarejestrować, ale bez rejestracji też można ćwiczyć słówka. Przyjemnej pracy!

 BIOLOGIA

Temat zajęć to   „Budowa i funkcjonowanie układu odpornościowego”.

Naszym celem jest:

  • poznanie budowy układu limfatycznego
  • poznanie różnic pomiędzy układem krwionośnym a limfatycznym,
  • poznanie funkcji poszczególnych organów układu limfatycznego,
  • poznanie leukocytów, które maja wpływ na naszą odporność .

Przygotowałam dla Was kartę pracy,  która pomoże  te cele zrealizować i kilka wskazówek:

  1. Zapiszcie w zeszycie temat lekcji:   „Budowa i funkcjonowanie układu odpornościowego”.
  2. Przeczytajcie w książce temat od str. 119 do 124.
  3. Wydrukujcie dołączoną do tego komunikatu Kartę pracy „Budowa i funkcjonowanie układu odpornościowego”,  postarajcie się ją wypełnić.
  4. Wypełnioną kartę wklejcie do zeszytu.
  5. Zadanie dla chętnych ! Obejrzyj (jeśli masz taką możliwość) film na kanale youtube  

„Armia w Twoim ciele” 

www.youtube.com/watch?v=o-6tkf88jnE

Zapisz w zeszycie, krótką notatkę z tego filmiku.

 

Uwaga: zadanie dla tych uczniów, którzy nie mają dostępu do Internetu i drukarki:

  1. Zapiszcie w zeszycie temat lekcji.
  2. Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi do zadań: 2 str. 120; 1,3 str. 124 (z podręcznika)V


vv

vv



vv


JĘZYK POLSKI

Temat: Systemy wartości ukazane w powieści "Quo vadis" H.Sienkiewicza.

1.Przerysuj tabelę do zeszytu. Zastanów się, jak Sienkiewicz ukazał świat chrześcijan i pogan.Wpisz określenia każdego ze światów do odpowiedniej kolumny.

chrześcijanie

poganie

 

 

-mieszkańcy Rzymu i niewolnicy

- wyznawcy Chrystusa szanują życie swoje i innych

- świat, który istnieje od niedawna

- tworzą go w większości ubodzy

- nie lękają się śmierci, bo wierzą  w życie wieczne

-to świat istniejący już ponad 700 lat

- nie ma jednej religii i jednego boga

- panuje rozluźnienie zasad moralnych

-system społeczny oparty jest  na niewolnictwie

- patrycjusze żyją wystawnie, ale cały czas towarzyszy im strach o swoje życie

2. Napisz odpowiedzi  w zeszycie

a) Wskaż w tekście wydarzenia, w których dostrzegamy wyraźne przenikanie się obu światów.

b) Jakie są konsekwencje oskarżenia chrześcijan o podpalenie Rzymu?

c) Jaką postawę przyjmowali chrześcijanie w czasie aresztowań, tortur i w obliczu śmierci?

3.Uporządkuj  podane cechy i wartości prezentowane przez świat pogan i chrześcijan.

 odwaga, chciwość, skromność, zaufanie, tolerancja, zamiłowanie do przepychu

zachłanność ,pycha, intrygi, okrucieństwo, przebaczenie, uczciwość, altruizm (poświęcenie) szacunek, bezinteresowność

odwaga, pokora, zawiść, kłamstwo. miłość bliźniego, wspaniałomyślność, nadzieja, wiara


WYCHOWANIE FIZYCZNE

Pamiętacie doskonale jakie ćwiczenia wykonujemy podczas rozgrzewki w szkole.

Postarajcie się wykonać serię ćwiczeń powtarzając każde po 5x. Wybierzcie dla siebie te ćwiczenia, które lubicie najbardziej. Kolejne zadanie będzie dla Was ciekawym wyzwaniem.

W przesłanym na grupę pliku znajduje się alfabet, do każdej literki dopasowane są ćwiczenia oraz grafiki jak należy je wykonać. Waszym zadaniem jest "wykonać" swoje imię i nazwisko jak najszybciej (nie używamy polskich znaków).

Pamiętajcie o odpoczynku pomiędzy rozwiązywaniem zadań przy komputerze z poszczególnych przedmiotów, a po południu wyjdźcie na świeże powietrze np. do ogródka. Pamiętajcie o zaleceniach Głównego Inspektoratu Sanitarnego. 


 Koło naukowe

 temat zajęć na dziś:  : „Wirusy i bakterie to najgroźniejsza broń biologiczna.”

Obejrzyjcie (jeśli macie taką możliwość) film na kanale youtube 

Najgroźniejsza broń biologiczna- Nauka . To lubię.

www.youtube.com/watch?v=raMiib2O28k

Zapisz w zeszycie z biologii , krótką notatkę z tego filmiku.

 

Uwaga: zadanie dla uczniów, którzy nie mają dostępu do Internetu i drukarki:

  1. Zapiszcie w zeszycie (zeszyt z biologii)  temat lekcji z Koła Naukowego  „Wirusy i bakterie to najgroźniejsza broń biologiczna”
  2. Poszukajcie w dostępnych w domu gazetach informacji o epidemii koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19. (może być Strzelec Opolski)
  3. Zapoznajcie się z artykułem; wytnijcie go i wklejcie do zeszytu.

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Jak spędzać czas w domu? wykorzystajcie pożytecznie ten czas w domu; zastanówcie się, jak pomóc rodzicom w obowiązkach domowych i w opiece nad młodszym rodzeństwem. Bądźcie ostrożni. Dbajcie o swoje bezpieczeństwo. Pamietajcie-bawimy się z głową.


KLASA VIII

JĘZYK FRANCUSKI

 

  1. Przetłumacz na język francuski nazwy świąt/wydarzeń rodzinnych.

a)      Urodziny –

b)      Dzień Mamy –

c)      Boże Narodzenie –

d)      Ślub –

e)      Nowy Rok –

 

  1. Podane godziny zapisz w formie cyfr.

a)      Une heure et quart –

b)      Treize heures vingt –

c)      Dix-sept heures trente-deux –

d)      Minuit –

e)      Midi –

f)       Dix-huit heure moins douze -

WOS

Temat: Rodzaje ustrojów we współczesnym świecie.

  1. Przeczytać tekst dotyczący ustrojów we współczesnym świecie (podręcznik str. 124 i 125). Z tabelki na str. 124 wypisać po 5 najważniejszych cech demokracji, autorytaryzmu i totalitaryzmu.
  2. Wyjaśnić pisemnie w zeszycie  pojęcia: demokracja bezpośrednia, demokracja pośrednia, referendum, inicjatywa obywatelska.
  3. Wykonać pisemnie ćwiczenie nr 1/str. 126.


JĘZYK POLSKI

Proszę, abyście obejrzeli film pt"Syzyfowe prace", rok prod.2000. Dostępny na YT


CHEMIA

 temat zajęć to   „Powtórzenie wiadomości o węglowodorach nasyconych i nienasyconych ”.

Naszym celem jest:

  • powtórzenie wiadomości o węglowodorach
  • poznanie zależności pomiędzy alkanami a alkoholami

Przygotowałam dla Was kartę pracy,  która pomoże  te cele zrealizować i kilka wskazówek:

  1. Zapiszcie w zeszycie temat lekcji:   „Powtórzenie wiadomości o węglowodorach nasyconych i nienasyconych ”.
  2. Wydrukujcie dołączoną do tego komunikatu Kartę pracy „Szereg homologiczny alkanów, alkenów i alkinów”,  postarajcie się ją wypełnić.
  3. Wypełnioną kartę wklejcie do zeszytu.

 Uwaga: zadanie dla tych uczniów, którzy nie mają dostępu do Internetu i drukarki:

  1. Zapiszcie w zeszycie temat lekcji.

Zapiszcie w zeszycie wzory sumaryczne i strukturalne: 5 alkanów, 5 alkenów i 5 alkinów


VKlasa VIII chemia Karta pracy 20.03.2020
Informacja do zadań 1.−3.
Węglowodory dzielą się na nasycone:
• alkany – wzór szeregu homologicznego CnH2n+2 i nienasycone: • alkeny – CnH2n, • alkiny – CnH2n−2.
Węglowodory tworzą szeregi homologiczne. W każdym z nich każdy następny węglowodór ma o jedną grupę −CH2−
więcej od poprzedniego. W cząsteczkach alkenów występuje jedno wiązanie podwójne między atomami węgla, a w
cząsteczkach alkinów − jedno wiązanie potrójne.
1. Uzupełnij tabelę podanymi wzorami sumarycznymi.
• CH4 • C2H4 • C2H2 • C3H6 • C5H12 • C4H10 • C6H10• C3H4 • C8H16
Alkany Alkeny Alkiny
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
2. Z podanych niżej wzorów wybierz wzory półstrukturalne alkenów i wpisz je do tabeli w takiej
kolejności, by utworzyły szereg homologiczny. Następnie napisz ich wzory sumaryczne i nazwy
systematyczne.
• CH2=CH–CH3 • HC≡CH • CH2=CH2 • CH3–CH3 • HC≡C–CH3 • CH2=CH–CH2–CH3
Wzór półstrukturalny Wzór sumaryczny Nazwa systematyczna
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
3. Na podstawie wzoru strukturalnego alkanu narysuj wzory strukturalne alkenu i alkinu o takiej samej
liczbie atomów węgla w cząsteczce. Podaj ich wzory sumaryczne i nazwy systematyczne.
Wzór strukturalny alkanu: Wzór strukturalny alkenu: Wzór strukturalny alkinu:
Nazwa: _________________________ Nazwa: _________________________ Nazwa:
_________________________
Wzór sumaryczny: __________ Wzór sumaryczny: __________ Wzór sumaryczny: __________
4. Oblicz masę cząsteczkową: propanu C3H8, propynu C3H4 i propenu C3H6. Ustal, który z tych
węglowodorów ma największą masę cząsteczkową, a który najmniejszą (mC = 12 u, mH = 1 u).
Odpowiedź: Największą masę cząsteczkową ma _______________, a najmniejszą _____________.
5. * (dodatkowe) Zawartość procentowa (procent masowy) węgla w trzech węglowodorach wynosi
odpowiednio: 90%, 82% i 86%. Uzupełnij zdania, wpisując nazwy węglowodorów i odpowiednie
zawartości procentowe.
Węglowodór o wzorze C3H8 i nazwie …………….. zawiera …………….. % węgla.
Węglowodór o wzorze C3H6 i nazwie …………….. zawiera …………….. % węgla.
Węglowodór o wzorze C3H4 i nazwie …………….. zawiera …………….. % węgla.
Szeregi homologiczne alkanów, alkenów i alkinów -powtórzenie


JĘZYK ANGIELSKI

Wchodzimy na stronę www.pearson.pl i klikamy po kolei - j. angielski, Domowa Szkoła i Quizlet. Szukamy nazwy naszego podręcznika - English Class B1 i mamy dostęp do 78 zestawów ze słówkami. Ćwiczymy te z Unit 1 ( z góry strony). Można się zarejestrować, ale bez rejestracji też można ćwiczyć słówka. Przyjemnej pracy!

WYCHOWANIE FIZYCZNE

VVPamiętacie doskonale jakie ćwiczenia wykonujemy podczas rozgrzewki w szkole.

Postarajcie się wykonać serię ćwiczeń powtarzając każde po 5x. Wybierzcie dla siebie te ćwiczenia, które lubicie najbardziej. Kolejne zadanie będzie dla Was ciekawym wyzwaniem.

W przesłanym na grupę pliku znajduje się alfabet, do każdej literki dopasowane są ćwiczenia oraz grafiki jak należy je wykonać. Waszym zadaniem jest "wykonać" swoje imię i nazwisko jak najszybciej (nie używamy polskich znaków).

Pamiętajcie o odpoczynku pomiędzy rozwiązywaniem zadań przy komputerze z poszczególnych przedmiotów, a po południu wyjdźcie na świeże powietrze np. do ogródka. Pamiętajcie o zaleceniach Głównego Inspektoratu Sanitarnego.