Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrówce

                                             Moja edukacja.  

              Programy indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.

Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”

Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty” Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”

 

Beneficjent: Gmina Jemielnica

Wartość projektu: 86 659, 00 zł

Czas trwania projektu od 01.09.2012 r. do 30.06.2013 r.

Projekt skierowany był bezpośrednio do uczniów klas I – III szkół podstawowych Gminy Jemielnica.

 

Celem ogólnym projektu było wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych (PSP Piotrówka i PSP Jemielnica) funkcjonujących w Gminie Jemielnica, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.

 

Cele szczegółowe:

-zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu,  oferty edukacyjno wychowawczo profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi, w okresie do końca realizacji projektu

-stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie realizacji projektu

-zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się u 50% uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Jemielnica,  w wyniku realizacji projektu dotyczącego indywidualizacji

-zwiększenie dostępności wsparcia i pomocy psychologiczno pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w obu szkołach podstawowych Gminy Jemielnica, w okresie realizacji projektu. 

 

Projekt ten to kontynuacja szerszego projektu realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, a dotyczącego indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I- III szkół podstawowych prowadzonego w kontekście wdrażania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Wprowadzona od 1 września 2009 roku rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół przewiduje, iż  indywidualizacja pracy z uczniem w ramach obowiązkowych i dodatkowych zajęć  edukacyjno-wychowawczych będzie stałym elementem nowej jakości procesu kształcenia i wychowania. Nowa podstawa programowa zakłada, iż celem kształcenia ogólnego w szkole podstawowej jest kształtowanie u uczniów i uczennic postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.

 

W ramach projektu odbyły się:

1.Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi  trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.

2.Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

3.Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

4.Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.

5.Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie szczególnie uzdolnionych - prowadzenie obserwacji przyrodniczych. 

6.Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie szczególnie uzdolnionych – matematyczne.

7.Zajęcia z pedagogiem i psychologiem dla wszystkich uczniów klas I-III.

 

 Celem zwiększenia efektywności zajęć i podniesienia ich atrakcyjności zakupiono niezbędne materiały dydaktyczne, w tym programy do diagnozy pedagogicznej oraz laptopy dla każdej ze szkół.

Udział uczniów i uczennic klas I- III w projekcie był bezpłatny.